همشهری آنلاین: 239 نفر از نمایندگان مجلس روز سه شنبه 7 مهر در بیانیه‌ای به گروه 1+5 هشدار دادند، اشتباهات گذشته خود را تکرار نکند، در غیر این صورت، تصمیمات دیگری در این باره اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش شبکه خبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه خود تصریح کردند: مذاکرات پنجشنبه آتی ایران با آنان، آزمون مهمی برای گروه 5+1 است.

متن کامل این بیانیه که در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد به این شرح است:

ملت بزرگ ایران یک بار دیگر شاهد شکوفایی استعدادهای درخشان فرزندان برومند خود بود و افتخاری بر افتخارات گذشته جوانان دانشمند ایران اسلامی افزوده شد.

ما نمایندگان ملت پر افتخار ایران اسلامی با تبریک این موفقیت بزرگ به مقام معظم رهبری و آحاد ملت ایران، نکات ذیل را به گروه 1+5 اعلام می‌کنیم:

1- ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قاطعیت، حمایت جدی خود را از ارتقاء فناوری هسته‌ای کشور در چارچوب اهداف صلح امیز اعلام می‌کنیم.

2- اقدام اخیر سازمان انرژی اتمی ایران در ساخت پایگاه جدید غنی سازی اورانیوم را گامی منطبق بر موازین بین المللی، عهد نامه ان پی تی و مقررات آژانس و با اهداف صلح آمیز برای تامین مهمترین مسئله نسل‌های آینده این کشور یعنی انرژی می‌دانیم.

3- مذاکرات پنج شنبه آینده، آزمون بسیار مهمی برای گروه 1+5 است و به عنوان نمایندگان ملت ایران به دقت تحولات این مذاکرات را دنبال می‌کنیم و ضمن اعلام حمایت جدی خود از مذاکرات هدفمند در چارچوب بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران، این تذکر را به کشورهای مذاکره کننده می‌دهیم که این فرصت تاریخی است که می‌تواند باعث خروج از بن بست شود و مشکلات را حل کند و توصیه اکید ما به گروه 1+5 ، استفاده از این فرصت تاریخی است.

4-یادآوری این نکته را ضروری می‌دانیم که اگر گروه 1+5 به جای استفاده از این فرصت تاریخی، اشتباهات گذشته را تکرار کند مجلس شورای اسلامی همان گونه که در گذشته نشان داده است ،تصمیمات دیگری را در دستور بررسی خود قرار می‌دهد.

کد خبر 91557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز